SUSE یک شرکت تجاری آلمانی است که در سال 2005 از سیستم عامل openSUSE به عنوان یک سیستم عامل غیر تجاری متن باز و جمعی، رونمایی کرد. در طی مدتی با کاربران لینوکس ایرانی و انگلیسی زبان که در ارتباط بودم، اولین سوالشان تلفظ صحیح این نام بود .

به این خاطر که این نام یک نام تجاری است باید بر اساس تلفظ صحیح ارائه شده خود شرکت تلفظ شود . تلفظ صحیح کلمه‌ی SUSE برابر با "soo-zuh" می باشد که در ویدئویی که از طریق لینک زیر قابل دریافت است و همچنین لینک ویدئو بر روی سایت youtube می توانید ببینید و گوش دهید تا بهتر با نحوه تلفظ صحیح آن آشنا شوید .

 

 

مدت زمان: 55 ثانیه
 
البته گفته می شود که تلفظ صحیح تر SUSE که مخفف Software und System-Entwicklung بوده و به معنای « توسعه سیستم‌ها و نرم‌افزارها » می‌باشد در زبان آلمانی "Zoo-Zuh" است اما با تمام این تفاصیل که بیان شد، این کلمه برای فارسی زبانان و انگلیسی زبانان، به سختی قابل تلفظ است به همین خاطر بسیاری از فارسی زبانان آن را « زوزه »‌ یا « سوزه » یا « سوز » تلفظ می کنند و بنده نیز سوز را می پسندم، چرا که مهم بیان منظور اشاره بوده و تفاوت سلایق و عقیده ها در اشارات تاثیری بر اصل موضوع ندارد و این که مورد دیگری نزدیک به این اسم هم به گوش نرسیده است .
 
منابع :‌ youtube ، suseroot