محل کار من
الان نمیخوام از خودم و روحیم بگم که میشه اشکنامه و اهنامه.می خوام راجع به دا*روخانه بگم و مطالبی که اکثر مردم عادی نمی دونند.خب هر دار*وخانه ای یک مو*سس دا*روساز داره.قبلا هم گفته ام طبق قانون پر*وانه دا*روخانه فقط به شخص شخیص دا*روساز واگذار میشه.البته هر نفر یک دا*روخانه.اینطور هم نیست که فارغ التحصیل میشی بگند بفرمایید .نه باید یک حداقل امتیازی جمع کنیم اگه از اول شهر بزرگی مشغول به کار بشیم که حالا حالا باید منتظر باشیم پس بهتره یکمی فاصله بگیریم.حالا به دوحالت میرسیم یکی اینکه امتیاز کافی برای خرید پر*وانه را بدست اوردید پس میگردید دنبال دکتری که قصد فروش دا*روخانه اش را داره و بعد همه مراحل زیر نظر دقیق دانشگاه انجام میشه.حالت دوم اینکه هی امتیاز جمع میکنید و هی جمع میکنید یکجورهایی باید صبر ایوب و عمر نوح را با هم داشته باشید بعد وقتی این امتیاز به عدد طلایی رسید و حتی از اون هم بالاتر، میرید تو نوبت دان*شگاه .بعد از اون دانش*گاه هر موقع میل فرمودند خودشان یک تعداد دا*روخانه مرحمت میکنند و این اتفاق خجسته معمولا هر چند سال یکبار میافته.اینجانب بطور ناخواسته افتادم تو دور جمع امتیاز (قبلا نوشته بودم دیگه حال -ندارم بگم چرا)خلاصه یک 7 سالی منطقه محروم و با اجازه دوسالی هم هست تو نوبت خود دا*نشگاه،امسال هم که رفتم پرسیدم گفتند با توجه به تغییر تحولات پیش رو...........بهتر میدونید منظورم چیه.امسال هیچی و بعد هم الله اعلم و چون شما هم اون امتیاز طلا*یی را دارید حیفه پر*وانه ای را بخرید و بهتره بشینید فعلا سماق -بمکید تا فرجی بشه.ما هم حرف گوش کردیم و اومدیم خونه .اگه هم یه روزی روزکاری یه جا را گرفتیم بدونید تا اطلاع ثانوی اسم من اون بالا رو تابلو نمیره
اینیکی مخصوص خود خود شماست
هر دا*روخانه ای موظفه همیشه یک دکتر دا*روساز حی و حاضر داشته باشد که بهش میگند مسئو*ل فنی داروخانه.شخص مسئو*ل فنی مسئول نظارت به روند دارویی دا*روخانه است .اون شخصیه که شما موقع برچسب زدن داروها و موقع تحویل داروی نسخه ای میبینید.در واقع تعداد زیادی افراد تو داروخانه کار میکنند که فقط یکنفر اونها دکتر دا*روساز یا همون مسئول فنی هست و بقیه را بنام نسخه پیچ میشناسیم.(اینطوری بشناسید :اون فردی که کمتر از همه بدو بدو میکنه و محترم رو صندلی نوشته و گوشه چشمی و صد البته شش -دانگ حواسش به فعالیتهای دا*روخانه است دکتره)پس لطفا وقتی وارد میشید از دم به کسی که نسختو*ن را تحویل میگیره تا اونکه قیمت میزنه و اونی یه چند تا دا*روی دستی بهتون میگه نگید د*کتر د*کترو بعد تا به د*کتر اصلی میرسید بگید مرسی عزیزم یا مرسی خانومی .
اصلا من فکر میکنم این به فرهنگ مردم ما برمیگرده که فکر میکنند وقتی توی یک محل چند تا خانوم و اقا هست ،احتمال اینکه اقاها د*کتر باشند بیشتره تا مثلا یک خانوم جوون.
دیگه اینکه این حق شماست که از دا*روساز بخواهید تا بتمام سوالات دا*روییتون پاسخ بده.اما این حق را به خودم هم میدم که به کسانی که سوال میکنند مشاوره بدم.هرچی اشتیاق مریض برای گرفتن جواب بیشتر باشه توضیحاتم هم تخصصی تر میشه.بتجربه بهم ثابت شده اونی که مشاوره بخواد حداقل یک سوال میپرسه وگرنه وقتی ده تا مریض جلوت ایستادند تا داروشون را بگیرند و بروند.نه وقتی داری که توضیحی غیر از دستو*ر دارویی که همون برچسبهایی که ما رو دا*رو میچسبونیم بدیم نه مریض توجهی میکنه .(این را هم اضافه کنم که تو همون شلوغی و غلغله اگه مریضی را مشتاق جواب ببینم بهش میگم کمی صبر کنه تا جوابش را کامل بدم)
باز هم میگم دوستان اولا اطلاعات دا*رویی یعنی نظارتی که یک دا*روسازبر روند دا*رویی تو دا*روخانه داره یکی ار دهها درسیه که تو دانشگاهها تدریس میشه به زبون ساده بیشتر کشف دارو*های جدید تو مراکز تحقیقاتی وازمایشگاههاو تولید دارو*های جدید تو کارخانه هاو به شکل دارو در اوردن(قرص و کپسول و.......) همه توسط قشر دا*روسازو متخصصین دارویی انجام میشه .
ثانیا هم از بس مریض رفت و اومد یادم رفت چی بود پس بی خیال.